رئیس هیات نابینایان و کم بینایان شهرستان رودان 

هزینه‌های ایاب و ذهاب ورزشکاران نابینا و کم بینا به سختی تامین می‌شود



چندی پیش تیم گلبال پیشکسوتان هرمزگان با پیروزی بر حریفان خود عنوان نایب قهرمانی کشور در این مسابقات را کسب کرد.‌
 
به گزارش صبح ساحل،  مسابقات گلبال قهرمانی پیشکسوتان کشور به میزبانی بابلسر استان مازندران با حضور تیم های هرمزگان،  کرمان ، گیلان،  قزوین و آذربایجان شرقی برگزار شد. در پایان تیم‌های کرمان، هرمزگان و قزوین به ترتیب با ۱۰, ۹ و ۴ امتیاز مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.  تیم استان هرمزگان ضمن کسب مقام نایب قهرمانی توانست به مسابقات دسته یک کشوری صعود کند. اعضای تیم نایب قهرمان را محمد جاودان، اصغر قاسمی، اکبر زمانی، ابراهیم چابک، خدارسان متولی و امین حسینی ارآنی تشکیل می دادند و مربیگری تیم را حبیب کریمی و سرپرستی محمد خازنی پور بر عهده داشتند.
حبیب کریمی مسئول هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان شهرستان رودان و سرمربی تیم گلبال استان درباره ورزش گلبال و مشکلات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان  گفت : گلبال یک ورزش تیمی ویژه نابینایان است که میان دو تیم برگزار می‌شود و هر تیم توپ را به طرف دروازه تیم دیگر پرتاب می‌کند و تیم مقابل با شنیدن صدای حرکت توپ جهت آن را تشخیص داده و می‌کوشد از ورود آن به دروازه خود جلوگیری کند.   این ورزش در سال ۱۹۴۶‌ توسط دو نفر به نام های هانس لورنس از اتریش و لپرایند از آلمان برای بازپروری سربازان نابینا شده در جنگ جهانی دوم طراحی شد و از سال ۱۹۷۶ به بازی های پارالمپیک تورنتو شرکت داده شد.
وی بیان داشت: هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان هرمزگان از سال ۱۳۷۹ از بندر عباس فعالیت خود را آغاز و در سال ۱۳۹۲ شهرستان‌های رودان ، میناب ، بشاگرد و بندر لنگه در رشته های گلبال ، دومیدانی ،شطرنج ،شنا و ورزش های رزمی فعالیت خود را  آغاز کردند  و شهرستان‌های بندرعباس و رودان از فعال ترین هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان در سطح استان می‌باشند.
مسئول هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان رودان گفت: ویژه ترین مقام های کسب شده هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان در ورزش گلبال  سال ۸۳ مقام اول لیگ سه کشور در بندر عباس ، سال های ۸۶ ، ۸۸ و ۹۱ مقام های اول تا سوم در جنوب شرق کشور و مقام دوم سال ۱۴۰۱ در بابلسر و راهیابی به لیگ دسته اول پیشکسوتان کشور و مقام چهارم گلبال بزرگسالان کشور است.
کریمی بیان داشت: از مشکلات اصلی  هیات نابینایان‌و کم بینایان و همچنین گلبال،  نداشتن یک  سالن اختصاصی در استان برای گلبال و نابینایان و کمبود امکانات مورد نیاز
است که جا دارد این امکانات توسط فدراسیون ، اداره کل ورزش و جوانان و هیات استان در حد معقول فراهم شود.
سرمربی تیم گلبال استان در پایان گفت: هزینه های ایاب و ذهاب ورزشکاران  هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان به سختی تامین می‌شود و جهت اعزام به مسابقات به حداقل ها بسنده می‌کنند و جا دارد مسوولان از این هیات حمایت های لازم را داشته باشند. 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها